Unfall und Versicherung zahlt nicht

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Aylenes
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Unfall und Versicherung zahlt nicht

Beitrag von Aylenes » 12.07.2019 - 06:54

Hallo, meine Tochter hatte letztes Jahr im April einen Unfall mit einem Camper von Travellers Autobahn. Wir hatten eine Protection plus Versicherung abgeschlossen und in Australien war soweit alles erledigt . In den AGB steht ,dass man die Polizei rufen muss, die auch kam und Geld kassiert hat 200 $. Weiterhin steht drin, wenn man Geld an die Polizei bezahlt, zahlen Sie den Schaden nicht. Wir haben jetzt ein Schreiben bekommen von der gegnerischen Partei mit der Aufforderung 20000 $ zu zahlen. Hat jemand Erfahrungen damit? Danke und Grüße Annette
oliaust
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Re: Unfall und Versicherung zahlt nicht

Beitrag von oliaust » 12.07.2019 - 10:37

Da stimmt etwas nicht. Die Polizisten nehmen kein Geld, wenn sie zur Unfallstelle kommen. Ich würde erst einmal klären wer da die $200 eingestrichen hat. Wenn eine australische Versicherungsfirma sich danebenbenimmt, kannst du beim Financial Services Ombudsman (Link unten) um Rat bitten.

https://www.fos.org.au/

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Carpool Guy
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Re: Unfall und Versicherung zahlt nicht

Beitrag von Carpool Guy » 19.07.2019 - 12:49

So viele rote flags in einem beitrag. Auto UND versicherung von travellers autobarn; der unserioeste laden der durchweg die schlechtesten bewertungen von ex-kunden bekommt?!
Was steht denn genau in dem vertrag (link oder scan des dokumentes)? Aus deiner beschreibung kann man sich ja leider nichts nehmen.
Welche nummer wurde da angerufen bzw. wo habt ihr die nummer her, bei welche die "polizei" kam?
Wenn es die offizielle polizei war, dann muesstest du ja eine case-number oder aehnliches haben wo du nochmal alle details dazu nachschlagen kannst.
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Re: Unfall und Versicherung zahlt nicht

Beitrag von oliaust » 21.07.2019 - 13:05

Hallo Annette,

Hast du das Rätsel lösen können, wer da die $200 abkassiert hat? Das würde mich sehr interessieren.

Gruß aus Sydney
Carpool Guy
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Re: Unfall und Versicherung zahlt nicht

Beitrag von Carpool Guy » 21.07.2019 - 22:51

Wurden die $200 vielleicht an einen abschleppdienst bezahlt den die polizei gerufen hat, und nicht an die polizei selbst...?
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Re: Unfall und Versicherung zahlt nicht

Beitrag von Aylenes » 25.07.2019 - 15:02

Carpool Guy hat geschrieben:
19.07.2019 - 12:49
So viele rote flags in einem beitrag. Auto UND versicherung von travellers autobarn; der unserioeste laden der durchweg die schlechtesten bewertungen von ex-kunden bekommt?!
Was steht denn genau in dem vertrag (link oder scan des dokumentes)? Aus deiner beschreibung kann man sich ja leider nichts nehmen.
Welche nummer wurde da angerufen bzw. wo habt ihr die nummer her, bei welche die "polizei" kam?
Wenn es die offizielle polizei war, dann muesstest du ja eine case-number oder aehnliches haben wo du nochmal alle details dazu nachschlagen kannst.
Hi, hier mal ein Austzug der AGB`s, zuvor die Antwort von travellers autobarn

I am sorry for the long delay but I wanted to review the case. Unfortunately as we have explained before Travellers Autobarn doesn't cover for accidents where the local authorities have judged it as dangerous driving.

As a good will gesture we decided not to chase you for our repair costs. However we cannot cover the third parties costs due to the charge from the police. This would have been explained at the time of the accident. However it should have also been emailed to you at the time. I can't seem to find that email so I am sorry that this was missed.

26 PROTECTION PACKAGE
26.1 If you act within this Agreement Travellers Autobarn will grant damage cover (including legal costs incurred with our consent) for your benefit in respect of damages to the Vehicle or Third Party damage other than any property owned by you (or any friend, relative, associate or passenger) or in your physical or legal control. This cover is subject to:
26.1.1 Your payment of the damage/loss liability charge stated on the Rental Agreement.
26.1.2 Your not having acted or having caused any other person to have acted in any manner which is in, contravention of this Agreement including the special conditions of the Rental Agreement.
26.1.3 Your not being covered under any other policy of insurance.
26.1.4 Your providing such information and assistance as may be requested and, if necessary, authorising Travellers Autobarn’s insurer to bring, defend or settle legal proceedings but Travellers Autobarn shall have sole conduct of the proceedings.
26.2 Personal Injury The Vehicle has compulsory third party personal insurance cover. It is likely that any other vehicle involved in an accident also has third party insurance cover. Depending on the circumstances of the accident, the Hirer may be entitled to claim for their personal injury against the third party insurance of the party responsible for the accident. The extent of such third party insurance varies in different states and territories and Travellers Autobarn strongly recommends that all passengers take out their own Personal Injury Travel Insurance.
26.3 Property Damage The Vehicle is covered for damage to it or damage to the property of a third party. However the Hirer is responsible up to the amount of the applicable liability for the cost of such damage to third party property, or to the rented Vehicle except where any term of this Agreement has been breached. The Hirer is also responsible for administration costs and the cost of demurrage for the period the Vehicle is unavailable due to repairs. The liability applies in respect of each claim (accident), not per rental. In addition to the liability an administration fee of $190 will be charged per claim (accident). The liability is applicable regardless of who is at fault and must be paid at the time the accident is reported to Travellers Autobarn, not at the completion of the rental period. In the event of a no-fault accident, Travellers Autobarn will make every attempt to refund to the Hirer any costs recovered from the party at fault less a minimum $190 administration fee.
26.4 A VALID VISA OR MASTERCARD CREDIT CARD IS REQUIRED FOR THE SECURITY BOND. If you do not have a valid Visa Card or Mastercard please contact us so that we can email you a credit card authorisation form which allows you to use the credit card of a family member/guarantor.
26.5 A security bond is required upon pick-up of the Vehicle. The amount of the security bond is determined by the applicable damage protection option you have chosen. Payment of the bond is only accepted by a signed credit card pre-authorisation (sufficient funds must be available), the amount of the bond will not be debited from your account at this time.
26.6 If there is damage to the Vehicle on its return, the bond will be used to cover the cost of such damage up to the amount of the relevant liability. However, if any term of this Agreement has been breached and the bond is insufficient to cover the damage then any extra cost will be charged.
26.7 Reminder: It is one bond per accident/damage and not per rental, therefore once you report the accident to Travellers Autobarn, another bond will need to be pre authorised, otherwise you cannot continue with the rental.
26.8 Accidents and any other damages must be reported to the FREECALL (from landlines only) 1800 674 374 or +61 2 8323 1555 (from mobiles and overseas) Customer Assistance Line within 24 hours of the occurrence or all liability limitations and coverages are void.
26.9 All liability limitations and coverages are void if any term of this Agreement is breached.
26.10 Security Bond / Liability Options
S
tandard Protection Midway Protection Protection Plus
Cost per day: included in daily rate $16 $25
Bond / Liability: $2500 $1200 $0
Windscreen repairs and replacements: Renter pays* Renter pays* One front windscreen
Tyres repairs and replacements: Renter pays* Renter pays* Two Tyres
Protection Plus & Midway Protection is payable to a maximum of 50 days for all Vehicles.
Protection Plus includes one front windscreen and two tyres.
If the Protection Plus excess reduction option has been chosen a credit card imprint of the Hirer’s credit card will be taken as security in case of a breach of any terms in this Agreement or any administration fees in respect of infringement notices.
26.11 *Additional Coverages
Windscreen Waiver: With the purchase of the windscreen waiver, the Hirer is not responsible to pay in the event that the windscreen needs to be replaced (first windscreen only and side & rear windows are excluded). All Vehicles = $3/day up to maximum $75 (Note: If no additional coverage, windscreen chips are charged at $90 each, any more than 3 chips will result in a windscreen replacement charge of $450), side and rear glass $800 each.
Tyre Waiver: With purchase of the tyre waiver, the Hirer is not responsible to pay in the event that tyres need to be replaced due to damage (up to max of two tyres per rental). All Vehicles = $3/day up to maximum of $75 payable.
27 Full Responsibility
At all times the Hirer is responsible for:
27.1 Damage caused where the terms of this Agreement have been breached.
27.2 Damage caused due to Vehicle use in contravention to clause 11.
27.3 Damage caused by not driving in a prudent and cautious manner.
27.4 Damaged caused by driving on unsealed roads or beach driving.
27.5 Damage caused to the Vehicle in any way by part or total water submersion including flood water, river water, salt water, or any other source of water.
27.6 Damage caused due to a single Vehicle write off or rollover.
27.7 Damage caused to the Vehicle by the Hirer’s wilful conduct e.g sitting or standing on the bonnet or roof of the Vehicle.
27.8 Damage caused to the Vehicle when using the Vehicle in contravention of any legislation or regulation controlling vehicular traffic.
27.9 Damage caused to the interior of the Vehicle regardless of cause when no other vehicle is involved.
27.10 Damage caused due to use of incorrect or contaminated fuel.
27.11 Damage or loss caused to any personal belongings.
27.12 Damage to the awning, overhead (roof) or under-body of the Vehicle.
27.13 Damage caused as a result of an accident from striking an animal whilst driving before dawn or after dusk outside of any city limits.
27.14 Damage caused where you have failed to maintain all fluid and fuel levels or failed to immediately rectify or report to us any defect of which you become aware.
27.15 All costs to replace keys which have become lost, broken, damaged, stolen or retrieval of keys which been locked in the Vehicle, or where the Vehicle has been stolen due to it being unlocked.
27.16 Damage caused where it is deemed by local authorities to have been careless or willful in failing to abide by the local road rules, resulting in damage to the hired Vehicle and/or Third Party Vehicle or property.
27.17 Damage caused if you fail to take reasonable measures for the safety of the Vehicle, its parts or accessories, or fail to comply with all restrictions on the use of the Vehicle or otherwise abuse or misuse it.
28 Financial Obligations and Payment of Charges
You are responsible for and by entering into this Agreement you authorise Travellers Autobarn to debit the credit card or any other card provided (and you will pay on demand any balance) the following charges:
28.1 All rental charges specified on the Rental Agreement
28.2 All charges claimed from Travellers Autobarn in respect of parking or any other traffic violations incurred during the period of hire or until such later time as the Vehicle is returned to Travellers Autobarn.
28.3 All loss or damage to the Vehicle, legal expenses, assessment fees, towing and recovery, consequential third party damage, storage, loss of use, Travellers Autobarn service charges and a $250 Breach of Duty fee where any term of this Agreement, and in particular clause 11 and clause 27, has been breached.
28.4 Where the Rental Agreement is comprised of more than one Hirer all Hirers are jointly and severally responsible under this Agreement.
29 General Provisions
29.1 You will within 24 hours report any incident involving loss or damage to the Vehicle or loss involving the Vehicle while hired under this Agreement to the Travellers Autobarn location where the Vehicle was hired and will deliver to Travellers Autobarn immediately, every summons – complaint or paper in relation to such loss. Compliance with this sub – paragraph does not excuse the Hirer from reporting all incidents to the police or other proper authorities.
29.2 You release and hold harmless Travellers Autobarn (and it agents and employees) from all claims for loss or damages to your personal property, or that of any other persons property left in the Vehicle, or which is received, handled or stored by Travellers Autobarn at any time before, during or after this rental period whether due to Travellers Autobarn’s negligence or otherwise.
29.3 Except as provided by law no driver or passengers in the Vehicle shall be or deemed to be the agent, servant or employee in any manner for any purpose whatsoever.
29.4 Travellers Autobarn gives no express or implied warranty as to any matter whatsoever including without limitation the condition of the vehicle and equipment, its merchantability or fitness for any particular purpose.
29.5 No right of Travellers Autobarn under this Agreement may be waived except in writing by an officer of Travellers Autobarn.
29.6 Words used in this Agreement to denote any gender shall include all genders, singular words include the plural, and noted on the Rental Agreement.
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Re: Unfall und Versicherung zahlt nicht

Beitrag von Carpool Guy » 25.07.2019 - 23:52

Na da steht doch aber was ganz anderes als in deinem urspruenglichen beitrag.

So wie ich das lese hat die polizei geurteilt das der unfall aufgrund von gefaehrlicher fahrweise zustande kam, und die versicherung deswegen nicht zahlt. Ich bin zwar kein rechtsanwalt, aber so wie das lese hast du mit "gefaehrlicher fahrweise" eben den punkt hier verletzt:
27.3 Damage caused by not driving in a prudent and cautious manner.
Damit hast du den vertrag gebrochen, die polizei bestaetigt das und die versicherung muss nicht zahlen.

Solange du nicht gegenueber der polizei irgendwie beweisen kannst (dashcam? fahrtenschreiber der die eingehaltene geschwindigkeit belegt?) das der unfall nicht deine schuld war, wirst du wohl zahlen muessen.
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Re: Unfall und Versicherung zahlt nicht

Beitrag von oliaust » 26.07.2019 - 11:24

Hallo Annette,

Also „dangerous driving“ ist eine ganz ernste Sache und wird wenigstens in NSW und Queensland (wenn nicht in allen Staaten von Australien) als Kriminaltat eingestuft. Wenn es wirklich stimmt, dass die Polizei den Unfall als „dangerous driving“ eingestuft hat, dann wundert mich es nicht, dass die Versicherung sich auf den Paragrafen Nummer 27.3 bezieht. Hat dieser Unfall zu einem Gerichtsverfahren geführt? Ich würde mir an deiner Stelle ganz genau durchlesen, was die Polizei zu diesem Unfall schriftlich niedergelegt hat.

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Re: Unfall und Versicherung zahlt nicht

Beitrag von Aylenes » 26.07.2019 - 14:41

Das steht so nicht in dem Polizeibericht drin, aber das sie was zahlen musste schon....
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Re: Unfall und Versicherung zahlt nicht

Beitrag von oliaust » 27.07.2019 - 00:00

Hallo Annette,

Also ob und warum die Polizei Geld genommen hat, ist in diesem Fall völlig unwichtig. Die Firma bezieht sich nicht darauf. Niemals würde ein Versicherungsanbieter es einem Kunden verbieten sich rechtskonform mit der Polizei zu verhalten. Die Firma bezieht sich nur auf das Fahrverhalten. Ich würde mir an deiner Stelle einen Rechtsanwalt suchen, der die Situation besser einschätzen kann. Wenn die Polizei die Situation wirklich als „dangerous driving“ bewertet hat, dann braucht deine Tochter ohnehin einen Rechtsanwalt.

Gruß aus Sydney
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Re: Unfall und Versicherung zahlt nicht

Beitrag von Chacco » 27.07.2019 - 12:23

Hier mal der Auszug für Queensland:

https://www.drivinglaw.com.au/dangerous-driving.html

Klingt jetzt eher nicht so gut. Was war denn die Ursache? Zu schnell gefahren?
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Re: Unfall und Versicherung zahlt nicht

Beitrag von Aylenes » 01.08.2019 - 14:24

Nein sie ist nicht zu schnell gefahren sie hatte den Gang rausgenommen auf einer abschüssigen Straße und hat ihn nicht mehr rein bekommen und hat somit zwei Autos zusammen geschoben
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Re: Unfall und Versicherung zahlt nicht

Beitrag von Carpool Guy » 01.08.2019 - 22:55

Aylenes hat geschrieben:
01.08.2019 - 14:24
Nein sie ist nicht zu schnell gefahren sie hatte den Gang rausgenommen auf einer abschüssigen Straße und hat ihn nicht mehr rein bekommen und hat somit zwei Autos zusammen geschoben
Es ist aber im nachhinein voellig unrelevant wie es zu dem unfall kam - wichtig ist fuer die versicherung nur was im polizeibericht steht. Wenn du deine aussage wirklich noch im nachhinein belegen kannst, dann brauchst du einen qualifizierten anwalt der sich mit australischem recht auskennt und das fuer dich auf dem rechstweg klaert, anders kommst du aus der sache nicht raus.
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Re: Unfall und Versicherung zahlt nicht

Beitrag von oliaust » 06.08.2019 - 13:20

Aylenes hat geschrieben:
01.08.2019 - 14:24
Nein sie ist nicht zu schnell gefahren sie hatte den Gang rausgenommen auf einer abschüssigen Straße und hat ihn nicht mehr rein bekommen und hat somit zwei Autos zusammen geschoben
Hallo Annette,

Ich kann voll verstehen, warum du keine Details von dem Polizeibericht wiedergeben willst, aber hier stimmt etwas nicht. Wenn es nur ein Problem mit der Gangschaltung gab, hätte man ja noch das Bremspedal bedienen können. So oder so sind unsere Meinungen zu diesem Unfall unwichtig. Wenn die Polizei den Vorfall als „dangerous driving“ eingestuft hat, dann solltest du dich nicht auf die Ratschläge in diesem Forum verlassen. Es ist wirklich angebracht hier einen Rechtsanwalt einzuschalten. Wenn bei diesem Unfall die Leute in den anderen Autos schwer verletzt wurden, dann ist eine Gefängnisstrafe nicht auszuschließen.

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Re: Unfall und Versicherung zahlt nicht

Beitrag von Smith88 » 10.10.2019 - 14:10

something isn't right here. The police don't take cash when they go to the mishap site.
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